måndag 26 januari 2009

Bysis 24/1

Jag kan sammanfatta kvällen med ett ord....skit! Jag kanske låter bitter och gnällig, men jag förstår inte hur man kan ha en klubb med så katastrofalt dåligt ljud. Dnb är en musikstil som bäst upplevs med mycket bas och bra ljud helt enkelt. Man tappar känslan för musiken när det bara är diskant som skriker ut på högsta volym. Om spelningen då, ja gillar man jump up så var nog kvällen lyckad. Nicky Blackmarket spelade bra, han är en ganska duktig dj, men eftersom att jag avskyr jump up så måste jag säga att det sög. Det skulle vara en old school kväll, men jag hörde bara en låt av den gamla skolan, resten var tyvärr tråkig jump up. Visserligen så är dnb scenen i princip död i stan, så jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Gör bättre själv säger ju folk och det är kanske dags att ta tag i spelandet igen. Jag ska försöka bli duktigare på att spela, det är nästan ett måste. Jag tycker att dagens lilla skara av dnb anhängare ska få höra fler aspekter av dnb än "gammal" dnb. Många säger att dnb´n är död, men jag tycker tvärtom. Det finns fortfarande mycket att hämta. Nåväl, jag var där och jag tror inte att jag går dit igen, om jag inte själv spelar och ljudet är uppstyrt. Men det sistnämnda har jag svårt att tro kommer hända.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Word!

Camilla sa...

Tråkigt att stället var kasst,
kan ju alltid hoppas på att någon bättre klubb kör snart.